dinsdag 8 mei 2012

Bakker Hillegom, een onverwacht telefoontje

Zat ik gister eens lekker languit voor de televisie, gaat ineens mijn telefoontje.......

Een dame aan de andere kant, van jawel, Bakker Hillegom.
Zij wilde excuus maken voor hetgeen vorige week gebeurd was op internet.
Op hun facebookpagina.
Een van de medewerkers had mij dus het bericht gestuurd als reactie op mijn berichten op hun facebookpagina en mijn berichten op de facebookpagina verwijderd.

Ik probeerde een gesprek met haar te beginnen over het feit dat ik die loterij papierstapel van Bakker zat ben. Zij kon mij vertellen dat er volgend jaar een nieuw CRM systeem komt en dat mensen dan op de website aan kunnen geven wat ze wel en niet willen ontvangen.

Ook zijn ze bezig met een klantenpanel, waarin alle reacties, positieve en negatieve, meegenomen worden.

De dame meldde mij nog dat ze iets hier op het blog neer zou zetten, maar waarschijnlijk is het wat ingewikkeld, omdat Google dit zo onhandig gemaakt heeft. Mocht de dame toch iets willen posten op mijn blog dan mag zij dit natuurlijk ook emailen!

Bakker Hillegom is dus bezig met een andere weg in te slaan, richting de goede weg.
Het excuus is geaccepteerd, hoewel het mijns inziens niet eens nodig was....

En natuurlijk blijft mijn kritiek op Bakker hetzelfde! Totdat het veranderd is.
Ook moet ik nog even terugkomen op mijn vorige blogbericht.
Ik was namelijk iets vergeten....

De keer dat ik bij mijn bestelling bloembollen een houtenkuip met bloembollen kreeg, waarvan ik verwacht had dat ( zoals toen op de foto) de bloembollen in de houtenkuip paste, zat er bij de levering een briefje. Daarop stond dat dit houtenbakje een vervangend produkt was omdat ze het door mij meebestelde product niet meer hadden.

Nu vraag ik mij wel af, gezien de overige acties van Bakker Hillegom, hoeveel grote kuipen hadden ze dan???? Hoeveel mensen hebben die grote kuip gekregen????
Ik kan niet anders als twijfelen aan deze actie omdat bij acties voor de houten kuip al gebleken was dat het niet altijd even eerlijk is. Hoewel eerlijk is niet het juiste woord, want Bakker houdt zich wel aan de kleine lettertjes en voorwaarden. OP = OP maar is dat kleine bakje dan wel een vervangend product???
Ik vond het een teleurstelling! En vele anderen met mij.
Net als een promotie actie die Bakker ooit eens gehad heeft met een digitale camera.

Maar goed dat is geweest...laten we hopen dat Bakker Hillegom de goede weg inslaat.
Mochten ze een zeer kritische klant kunnen gebruiken die meer schrijft over hun methodes, loterijen, website, bedrijf of deel wil nemen aan het klanten panel dan bied ik me hierbij aan!
Natuurlijk alles wel totaal in de openheid.

En ik blijf zeggen: Ik ben wel tevreden over de producten, garantie en service van Bakker Hillegom.
Doet iets het namelijk niet in de tuin dan krijg je namelijk zo zonder gedoe een vervangende plant terug, dat vind ik een van de sterke kanten van Bakker. Hoewel ik me afvraag of ze weleens onderzocht hebben hoeveel hier nou eigenlijk misbruik van gemaakt wordt. Het is natuurlijk moeilijk te onderzoeken. Mogelijk voelt een eerlijke klant zich dan juist niet vertrouwd omdat de klant het ineens moet bewijzen.

Ik zelf moet eerlijk zeggen dat ik van de mensen die ik ken die weleens iets bestellen bij Bakker Hillegom er maar 1 ken die de boel bedonderd heeft.

Via deze weg wil ik Bakker Hillegom nog succes wensen het komende jaar met alle veranderingen.
Ik heb goede hoop, maar blijf natuurlijk kritisch, er komt in de toekomst zeker een vervolg hier op het blog!



1 opmerking:

  1. Ik ben Bakker ook helemaal ZAT. Het heeft me heel wat moeite gekost om uit hun paieren mailsysteem te komen. Ik hem twee keer iets besteld en allebei de keren baggar. De laatste keer mocht ik het bestelde gewoon weggooien? Op de vraag of ik een vervangend product wilde heb natuurlijk hardgrondig NEE GEROEPEN !

    BeantwoordenVerwijderen